Dimarts, 28 Mai 2024 20:05

Cicle Mitjà al CdA de Flix

Avui l'alumnat de cicle mitjà hem marxat de camp d'aprenentatge a Flix.

Dimarts

Només arribar hem fet una descoberta de l'entorn i ens hem trobat amb un terreny molt gran de gespa, porteries i cistelles, una sala de jocs i una piscina per poder gaudir de les estones lliures.

Després de dinar hem començat la primera activitat amb els/les mestres del camp. Ens hem dirigit al bosc de ribera i hem descobert aquest ecosistema característic que hi ha a la vora del riu. Hem identificat els arbres que hi trobem a través de les seves fulles i hem reflexionat sobre els beneficis que ofereix aquest entorn als diferents éssers vius que hi viuen.

Després de berenar ha arribat el moment d'innaugurar la piscina i les diferents zones de joc. Ara ja estem sopant i esperant quin joc de nit ens prepararan els mestres.

Després de sopar hem conegut la curiosa història d'un ocell que havia deixat escampades les seves plomes de colors pels voltants de l'alberg i, amb l'ajuda de tots, hem aconseguit recuperar-les i escoltar el seu cant donant-los les gràcies.

DIMECRES
Després d'una nit calorosa ens hem llevat amb molta energia i il·lusionats/es per descobrir les activitats que l'equip de mestres del camp ens havien preparat.

Durant el matí hem conegut el Joan Miquel, que ens ha explicat la seva tasca com a anellador d'ocells. Hem après el mètode de captura i hem pogut observar directament una mallerega, una cadernera, una puput...

A continuació hem fet un joc amb binocles que ens ha permès identificar diferents tipus d'ocells i les seves característiques.

A la tarda hem construït una menjadora d'ocells i, més tard, ens hem refrescat de nou a la piscina.

Per acabar el dia, hem convertit l'espai polivalent en un cinema i hem pogut degustar unes crispetes!

Dijous

Avui hem dedicat el matí a visitar la Reserva Natural de Sebes, on hem pogut identificar els rastres de diferents animals i observar aus amb prismàtics des d'una caseta.

A la tarda hem fet una activitat relacionada amb la qualitat de l'aigua del riu Ebre.

Després de gaudir de la darrera estona de piscina hem sopat i hem començat el gran espectacle de la DiscoFlix, on alguns grups han preparat diferents actuacions i hem ballat una bona estona.

Ara anem a dormir que demà ens espera un matí de caiacs.

Divendres
Avui hem fet una sortida amb caiacs pel riu Ebre. Ens ha costat una mica dominar la tècnica del rem però hem pogut fer un petit trajecte.
Ara ja hem dinat esperem a l'autocar per tornar.
Fins ara!

More in this category: « Renovables!

Propers esdeveniments

Calendari