Dimarts, 10 Març 2020 22:34

L'Escola Mowgli a la First LEGO League 2020. Premi a les Joves Promeses.

Enguany, a l’escola, hi hem participat amb 2 equips formats cadascún per 9 alumnes de 5è i 6è i sota la supervisió dels mestres Yannick Ramis i Carles Casanova.

Des del curs 2018-19, a l’Escola Mowgli participem actívament en la First Lego League, una competició internacional de robòtica.

Cada temporada FIRST LEGO League convida als equips a descobrir la diversió i l'emoció per la ciència i la tecnologia proposant un desafiament global relacionat amb una problemàtica del món real.

En el Repte CITY SHAPER, el equips han de crear solucions innovadores per a construir un entorn on viure i treballar que perduri en el temps, utilitzant les eines i la tecnologia d'avui.

Es tracta d’un repte científic i tecnològic en què participen alumnes d’entre 10 i 16 anys d’arreu del món. El repte està composat per tres grans eixos: el projecte d’innovació, el joc del robot i els valors adquirits.

WhatsApp Image 2020 03 07 at 16.32.41  WhatsApp Image 2020 02 22 at 14.16.10

Al llarg del primer trimestre del curs i part del segon, els nens i nenes dels equips han estat preparant-se, amb molt esforç i dedicació, per a les seves respectives proves classificatòries a La Salle i a Igualada.

El passat dissabte 22 de febrer es va disputar el torneig classificatori al Campus Universitari Internacional La Salle-Universitat Ramon Llull de Barcelona. L’equip ELECTROMOWGLI format per la Pepa Valls, L’Arlet Amich, l’Aina Altarriba, el Jan Viaña, l’Oriol Casanellas, la Martina Camps, el Nil Cazorla, el Jan Marimon i l’Armand Moncunill  hi va participar amb el projecte “Igualada sense cotxes” que proposava la solució a la massificació de vehicles per la ciutat i la conseqüent contaminació, utilitzant solament transport públic dins la ciutat. Aquest provindria des de zones d’aparcament exteriors i a més serien totalment elèctrics. Tot i ser un dels 3 equips més joves dels 30 participants, van fer una molt bona participació.

WhatsApp Image 2020 02 22 at 09.39.25

Aquest passat dissabte dia 7 de març, l’equip IGUALAVERD format per l’Aina Camps, la Bruna Borràs, la Mar Bardia, el Guim Casanellas, el Roc Usón, el Quim Viaña, el Roger Puig, el Pep Amich i el Richi Mesas, va prendre part a la classificatòria d’Igualada per tal d’optar a les finals estatals que se celebraran a Tenerife.

Malgrat ser els més petits d’entre tots els equips participants, els IGUALAVERDS van defensar molt bé el seu projecte d’innovació anomenat MERCAPRÒXIM on plantejaven la solució per no contaminar tant amb el transport de productes alimentaris provinents d’altres països. I ho proposaven amb l’aprofitament d’un edifici antic del Rec per convertir-lo en un gran hivernacle. Allí es cultivarien diferents tipus de fruites i verdures en les diferents plantes per tal de poder-los oferir a la ciutadania a preus assequibles i com a veritables productes de km 0.

WhatsApp Image 2020 03 07 at 10.20.49WhatsApp Image 2020 02 22 at 13.02.21

I en aquesta ocasió, van guanyar el premi a les JOVES PROMESES que van recollir amb molta alegria i emoció.

No cal dir que han estat unes experiències molt enriquidores pels 18 nens i nenes participants i que, sobretot, ens emplacen a seguir participant en properes edicions.