Diumenge, 06 Juny 2021 19:59

FIRST LEGO LEAGUE !

Els “Helping Blinders Ball” guanyen el PREMI A L'EMPRENEDORIA a la FIRST LEGO LEAGUE !

El dissabte 22 de maig al matí va tenir lloc el torneig classificatori de la FIRST LEGO LEAGUE que organitzava en format virtual la Universitat de Lleida.

Aquest any, degut a la situació sanitària, es van unificar la FLL Lleida i la FLL Igualada en una única competició on cada equip podia competir, a distància, des del seu centre educatiu.

Aquesta edició de la FLL Challenge el repte RePLAY, proposava als joves a redefinir i revolucionar la forma de jugar i moure’s creant solucions innovadores, utilitzant les eines i la tecnologia actual per continuar gaudint de l’esport.

WhatsApp Image 2021 05 22 at 13.49.58

L’equip de l’escola Mowgli format per la Clara Villanueva Muntané, Roc Usón Basols, Jordi Muntané Gonzalez, Roger Puig Gil, Martí Cots Samper, Jan Marimon Valls de Mowglis i Akeles i en Carles Casanova com a entrenador, hi vam participar amb el projecte d’innovació anomenat “Helping Blinders Ball”, on proposàvem una solució tecnològica perquè les persones invidents puguin jugar a bàsquet.

Vam investigar si existia alguna tecnologia per poder adaptar el bàsquet per a persones invidents. Vam trobar alguns projectes antics que es basaven en sons per poder ajudar les persones cegues a jugar a aquest esport. Nosaltres proposem implementar la tecnologia 5G per tal que els jugadors puguin tenir uns sensors al cos que els permetin percebre la distància i orientació de la cistella, la proximitat entre els jugadors rivals i els del teu mateix equip i també els límits del camp. Utilitzaríem també la comunicació per sons a la pilota i la cistella i posaríem emisors i receptors tant a les cistelles com als jugadors que fucionarien en temps real i amb multiconnexions gràcies a l'alta velocitat de la teconologia 5G per comunicar i rebre dades.

WhatsApp Image 2021 05 31 at 19.31.20 WhatsApp Image 2021 05 31 at 22.13.04

Després vam explicar com havíem dissenyat, construït i programat un robot Lego Mindstorms EV3 per superar els reptes plantejats en la competició. Després vam participar en el joc del robot on vam ser capaços de resoldre exitosament, en els dos minuts i mig de temps, els 6 reptes que ens havíem proposat mitjançant el robot.

WhatsApp Image 2021 05 22 at 13.19.36

Així doncs, els equips participants de Lleida i d’Igualada han competit en un únic torneig classificatori de la FLL. En concret  han participat 25 equips FLL Challenge (19 procedents de la FLL Lleida i 6 de la FLL Igualada) amb un total, 228 joves de 24 col·legis i instituts de les comarques de Lleida, Barcelona i Andorra.

La jornada va culminar amb l’entrega de trofeus on el nostre equip va obtenir el Premi Consell Social UdL a l’EMPRENEDORIA pel nostre projecte d’innovació.

WhatsApp Image 2021 05 31 at 22.17.06

Va ser una jornada plena de nervis, emoció, treball en equip i amb el millor final, aconseguir aquest premi que s’afegeix a l’aconseguit l’any passat com a JOVES PROMESES.

Ja estem pensant en la participació de la FLL 2022.