Comunicació

Articles de l'equip docent
Dimecres, 14 Febrer 2018 15:47

Ja falta poc per Sant Nicolau!

Com cada any, tota la comunitat educativa de l'Escola Mowgli esperem amb moltes ganes l'arribada de Sant Nicolau.

Ja tenim ganes de reviure o viure per primera vegada la tradició que ens ha marcat durant tants anys...

Són les 9h del matí. La baixada de l’Escola és plena de nens, de pares, d’avis, de tiets i fins i tot d’algun exalumne per veure l’arribada de Sant Nicolau tot cantant la cançó del Virolet Sant Pere.Sant Nicolau ens arriba amb el seu cavall i va vestit de forma impecable: amb el bàcul, la mitra, la túnica, la capa i l’anell. Saluda tothom donant tres voltes pel pati. Baixa del cavall i va cap al menjador (amb la llar de foc encesa). Es prepara per rebre totes les classes de l’Escola. Els Mowglis, els alumnes de cinquè, l’ajuden i expliquen a la resta de nens i nenes qui és Sant Nicolau i per què és tan important per a nosaltres. Després, Sant Nicolau els fa una reflexió sobre valors humans com la generositat, l’alegria i el respecte. Quan acaba, tots els nens i nenes li poden fer preguntes. Per a cada curs, els porta un record i un cistell ple de mandarines i panses, i per a l’Escola, porta la corona d’advent.

Els primers anys la festa s’acabava aquí, però des d'en fa més de vint-i-cinc continua amb la representació d'una cantata composta pel mestre Joan Llongueras: la llegenda dels tres petits infants. Com que els Mowglis són els protagonistes de la festa –a més d’organitzar-ho tot, són els actors i cantaires de la llegenda-, els pares i familiars de cinquè poden assistir a la representació.

D'aquesta manera a l'Escola Mowgli des de fa més de 50 anys celebrem sempre Sant Nicolau, el patró dels infants. Cada 6 de desembre -o el dia abans, ja que ara és festiu- Sant Nicolau ens anuncia que s'acosta el Nadal. La festa està inspirada en la que fan els escolanets de Montserrat. El nostre bisbetó ha arribat gairebé sempre a cavall tot i que algun any ha vingut en carro, una vegada dalt d’un tractor conduït per Pere Puig-Quintana, i fins i tot un any va arribar en un cotxe esportiu.

Amb els anys, exalumnes que han estat Sant Nicolau o que han estat els protagonistes d’acompanyar-lo, recorden el transcurs de la festa amb estima i orgull, i com un dia especial que engloba uns valors molt propis del centre. Això fa que sigui una diada molt estimada per tota la comunitat Mowgli. En aquest sentit se'ns fa entranyable la presència, any rere any, del Carles Balcells, exalumne, que sempre busca el moment per recordar-nos la història d’aquesta festa.

A cada curs, des de l'Escola intentem innovar algun aspecte de la celebració (vestuari, decorats...) i enguany estrenarem arranjaments nous de les cançons: no només hi haurà el piano, sinó que estarà acompanyat d'altres instruments que donaran un caire més actual a la música. Esperem que agradi a tothom.

Gemma Parera

Propers esdeveniments

No hi ha cap event properament

Dil Dim Dic Dij Div Dis Diu