Camp d'Aprenentatge a l'Empordà.

Últim dia del Camp d'Aprenentatge d'Empúries. Visitem el Museu de l'Anxova i de la Sal de l'Escala (MASLE).

La visita del Museu de l'Anxova i de la Sal ens va servir per conèixer com era la vida dels pescadors de l'Escala fa uns 100 anys. Va ser molt interessant veure els materials, quins peixos pescaven, com en feien conserva amb la sal, etc.

Veure galeria de fotos

Crònica del dijous

Dijous hem visitat durant tot el dia el Parc Natural dels Aiguamolls de l'Empordà. Hem tingut molta sort i hem pogut veure molts animals!

Tot i que en alguns moments ens hem mullat una mica, la visita als Aiguamolls ha superat totes les expectatives. La pluja de la nit abans havia tornat a "mullar" les basses i prats i això ha fet que moltes aus i animals tornéssin a menjar. Hem vist flamencs que acabaven d'arribar, cigonyes, esplugabous, bernats pescaries...però també hem pogut veure molt bé daines. Ha sigut tot un espectacle!

Us deixem algunes fotografies, però les imatges d'aquests animals les tindrem guardades a la memòria! Els hem pogut contemplar amb prismàtics, però no en tenim fotografies.

Demà visitarem el MASLE i a la tarda, de tornada!

Veure fotografies

Fins demà!

Cròniques dels dies passats...

Crònica del dimecres dia 18

Fantàstic dia visitant les Ruïnes d'Empúries, Sant Martí i, fins i tot, la platja!

Avui farem una crònica molt breu, perquè no ens queda massa temps abans d'anar a sopar. Quan tinguem un momentet ja la completarem.

Durant el matí hem fet una visita a les conegudes Ruïnes d'Empúries, descobrint la ciutat grega i romana que van ser habitades fa més de 2500 anys. Ha sigut una visita molt interessant i en la que hem pogut veure alguns dels llocs més emblemàtics d'aquestes ciutats: els temples, muralles, els mercats, l'Àgora, les cases més humils i les més dels patricis, que es diuen domus i que tenen tot tipus de luxes. De la part romana també hem vist les termes, el fòrum i els exteriors de la muralla.

A la tarda hem passejat per Sant Martí d'Empúries i tornant, hem berenat a la platja i hem estat jugant una bona estona, remullant-nos una mica!

Ha sigut un dia molt divertit!

Veure algunes fotografies

Demà anem als Aiguamolls de l'Empordà

Crònica del dimarts dia 17

Mowglis i Akeles seguim al Camp d'Aprenentatge d'Empúries i avui hem visitat el Parc Natural del Cap de Creus.

Avui dimarts hem passejat per la part més oriental de la Península Ibèrica. L'itinerari que hem fet ha sortit des del Far del Cap Creus i hem anat fins la "Cova de S'Infern" i la cala "Culip". Durant la sortida hem conegut la vegetació pròpia de la zona i les roques que formen el Cap.

Tota la vegetació que hem conegut avui ha hagut d'adaptar-se a les dures condicions de la zona: aigua salada, molt de vent (Tramuntana) i el terrenys molt rocós. Les espècies que ens han cridat més 'atenció han sigut: la pastanaga marina, el coixí de monja, el jonc agut, els policarps i el càdec -que dona nom a la població de Cadaqués-.

De la part geològica hem descobert les dues principals roques que formen el Cap de Creus: l'esquist i la pegmatita. L'esquist és una roca metamòrfica, que sembla pissarra, i que té una estructura laminar i és de color gris fosc. La seva composició no és clara i només es diferencia la mica, que és el mineral que la fa brillar.  Entre les roques d'esquist, aprofitant esquerdes, trobàvem roques de pegmatita. Aquesta és un tipus de roca molt més dura, formada per quarz i mica, i que té un color blanc, groc i de vegades tirant a taronja. També hem après diferents estructures geològiques: plecs, filons, cisalles i Taffonis.

És una excursió molt interessant perquè el paisatge és molt espectacular i els recorreguts són per camins difícils.

Veure galeria d'avui dimarts

De part de Mowglis i Akeles!

Demà us mantindrem informats. Si les previsions de pluja no ho impedeixen, demà visitarem les Ruïnes d'Empúries!

Crònica del dilluns dia 16

Els alumnes de Mowglis i Akeles avui hem començat el Camp d’Aprenentatge d’Empúries on ens hi estarem fins el divendres.

Després de sortir ben d’hora hem arribat a l’alberg de l’Escala per fer la presentació de l’estada. Hem conegut l’Eusebi i la Xon, que juntament amb la Rosa, seran els nostres mestres durant aquests dies. Primer de tot ens han explicat les activitats que farem.

Després de dinar hem començat l’activitat “Descobrint el sistema dunar”. Per petits grups i amb l’ajuda d’un GPS, hem buscat diferents punts per descobrir curiositats de la platja i la costa de l’Escala. Hem après que a l’Escala hi ha una duna litoral, que durant segles molestava els habitants de la zona perquè la sorra, per culpa del vent, enterrava els carrers i les cases. Ara fa més de 100 anys van decidir fixar-la fent servir la vegetació, com ara pins i el borró. També hem conegut que hi ha dues plantes invasores (dits de bruixa i l’ailant) que s’han d’erradicar, hem vist el Rec del Molí, la cala del Pedrigolet i el Portitxol. Finalment hem fet una posada en comú.

Ara és hora de berenar i de joc lliure. Demà anem al Parc Natural del Cap de Creus.

Veure galeria de fotos

Us mantindrem informats!

Mowglis i Akeles

Estàs aquí:Escola Mowgli Blocs de l'Escola Cicle Superior Mowglis Cicle Superior Camp d'Aprenentatge a l'Empordà.

D’acord amb el que estableix la Llei 34/2002, de Serveis de la societat de la informació i el comerç electrònic, t’avisem que al navegar per aquest espai web acceptes expressament l’ús de cookies. Sobre la Propietat Legal i el Copyright