25 Març 2019

Els passats 21 i 22 de març, els Mowglis i els Akeles (5è i 6è de Primària) vam fer la segona part de l’intercanvi amb l’Escola Casa Nostra de Banyoles. Després de més de 4 mesos d’espera, el retrobament a Banyoles va ser magnífic.

Encara amb les lleganyes als ulls vam sortir ben d’hora al matí cap a les Coves Prehistòriques de Serinyà, primera parada abans d’arribar a Banyoles. A Serinyà vam veure les coves de l’Arbreda i la del Reclau Viver, i després vam fer d’arqueòlegs.

Al migdia vam arribar a l’escola Casa Nostra on ens esperaven els amics i companys amb qui havíem fet l’intercanvi durant el mes de novembre. Després de les abraçades i de l’emoció inicial, vam dinar tots junts a l’escola.

A la tarda vam anar al Parc Neolític de la Draga i a les 5h ens van venir a buscar les famílies per conviure amb elles fins l’endemà. Al matí del dia següent vam anar a donar un tomb per l’estany amb “La Tirona”, la barca, i després vam poder visitar el Museu Darder, on vàrem veure una col·lecció important d’animals dissecats; el museu Arqueològic, un dels museus més importants per l’exposició de restes de la prehistòria; i conèixer Banyoles i els seus elements històrics i culturals més importants.

Aquest intercanvi escolar fa més de 30 anys que es realitza i té com objectiu que els alumnes visitants comparteixin unes hores amb la família i el company o companya amb qui fan l’intercanvi, tot adaptant-se als costums i diferents maneres de ser i de fer de cadascú. Una vegada més la valoració dels Mowglis i Akeles va ser molt bona i com diuen ells “s’ha fet molt curt”.

Accés a la galeria

18 Març 2019

Menjar en família és un bon moment per gaudir de la presència de les nostres persones més properes però, és només això? Són els àpats familiars alguna cosa més que un moment de reunió? Quins beneficis hi podem trobar en aquests? És un fet socialment reconegut? Li donem la importància necessària a aquest moment del dia? Ens permet la conciliació familiar gaudir d’aquestes estones? Fem partícips a tots els membres de la família dels preparatius necessaris per a l’hora de menjar?
Aquest són alguns dels interrogants que ens hem plantejat i dels quals hem cregut important buscar una resposta.
Segons Fiese menjar en família es considera un factor de prevenció per a diferents problemes relacionats amb la salut, l’alimentació i els trastorns de conducta. Així doncs podem dir que el fet de menjar en família és més beneficiós que no pas el contrari. Entre aquests beneficis podem trobar-ne d’alguns de molt interessants, com ara:
• El fet de menjar en família propicia la comunicació i permet que els nens i nenes coneguin millor la seva herència cultural familiar (Weinstein 2005).
• També aporta beneficis que estan relacionats amb la qualitat de la dieta, com pot ser el record que es forma durant la infància de l’alimentació, essent així un record que perdura al llarg de la vida (els cigrons de l’àvia).
• Es troben menys casos de símptomes depressius en nens i adolescents que mengen amb major freqüència en família. Aquestes estones de menjar familiar els hi proporciona seguretat emocional, autoestima i sensació de control sobre les seves vides.
Es pot dir que trobar-se, almenys un àpat al dia, suposa molts beneficis per a la persona. I, com es pot fer de la millor manera possible? Hi ha tot un seguit de recomanacions dirigides a les famílies per a poder tenir àpats familiars amb més freqüència:
• Establir una hora “flexiblement” fixa que tots els membres de la família respectin per a reunir-se, ja sigui per esmorzar, dinar o sopar junts.
• Si no és possible menjar cada dia junts, com a mínim intentar fer un parell o tres cops a la setmana.
• Disposar de temps suficient, no és quantitat si no qualitat (15 – 20 minuts diaris).
• Als caps de setmana, planejar menús elaborats i participatius per a tots els membres de la família.
Amb aquestes recomanacions, es poden fer propostes a casa per a trobar aquest moment del dia, que és tant important en l’evolució i creixement personal i social de la persona des de la infantesa.
A l’escola també ens plantegem diferents objectius durant l’estona de dinar. Aquests, no només vetllen per la composició nutricional del menjar i que sigui correcte i idoni pels nens, sinó que també busquen que hi hagi el màxim de moments de tranquil•litat. A les estones de dinar, també a l’hora d’esmorzar, intentem respectar el ritme de cada infant i procurem crear un ambient relaxat. També procurem que cada un/a participi, d’una manera o altre, d’aquest moment amb diferents tasques: parar taula, recollir, repartir les bosses de l'esmorzar o dir “bon profit” per començar junts/es. Aquest últim ens agrada molt ja que ens fa sentir com a casa. Creiem que també és important que coneguin el què mengen, el com han elaborat els diferents menjars o el seu nom, fent que els més petits aprenguin i ampliïn el seu vocabulari en situacions quotidianes.
Així doncs, realitzar almenys un àpat al dia en família, de forma habitual, per parlar, escoltar, conèixer i menjar plegats, és molt més que cobrir la necessitat bàsica d’alimentar-nos, és qualitat de vida. 

                                                                                                                                                                                                                 Yolanda Jiménez, Gemma Méndez, Isabel Fernández

09 Març 2019

Des del la nostra Escola impulsem la commemoració del Dia internacional de les dones proposant activitats per visibilitzar i conscienciar l’alumnat sobre els drets de les dones. Amb aquest objectiu, ens fem nostre el lema de les Nacions Unides per al 8 de març de 2019 Pensem en igualtat, construïm amb intel·ligència, innovem per al canvi, que ens convida a reflexionar i actuar per apoderar les nenes, les noies, les dones i fomentar l’equitat entre totes i tots, des dels centres educatius.

Algunes de les propostes han estat: contes, vídeos i xerrades que fan reflexinoar sobre el paper que cada un i cada una té a la societat. Creiem que és important reflexionar-hi des de ben petits per normalitzar situacions que fins fa ben poc eren impensables.

https://www.ccma.cat/324/Un-equip-femeni-de-Lleida-lAEM-fa-historia-en-proclamar-se-campio-en-una-lliga-masculina/noticia/2781464/

https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/infok-especial-dia-de-la-dona-2019/video/5829119/

- Pel·lícules com ara: Mulan, Brave, Zootròpolis, Figuras Ocultas...

El rosa és color de nena? A casa ajuda tothom? Hi ha feines d'homes i feines de dones? Què ens agrada i què no? Que aquestes preguntes no surtin només el dia 8 de març. Fem que cada dia sigui 8 de març. Reivindiquem, tot l'any, la igualtat i la llibertat de tothom.

 

09 Març 2019

El passat dimecres dia 6 de març, els alumnes de Cicle Superior, Mowglis i Akeles, vam anar a Barcelona per conèixer, de primera mà i sobre el terreny, com era la vida durant l’edat mitjana al nostre país. Va ser una visita guiada organitzada pel Museu d’Història de Barcelona.

Estàs aquí:Escola Mowgli Blocs Cicle Superior Akeles

D’acord amb el que estableix la Llei 34/2002, de Serveis de la societat de la informació i el comerç electrònic, t’avisem que al navegar per aquest espai web acceptes expressament l’ús de cookies. Sobre la Propietat Legal i el Copyright