23 abril 2018

Aquest diumenge dia 22 d'abril hem celebrat la tradicional Festa de Sant Jordi convertint l'escola amb MOWARTS, l'escola de la màgia i les matemàtiques.

18 abril 2018

(imatge de 

Imaginar, aprendre, somriure, plorar, somiar, conèixer món, descobrir, fugir de la realitat, jugar, emocionar-se, viure... Quantes sensacions i emocions! I totes caben dins d’un llibre!

«Llegir: Anar passant la vista sobre les lletres, els signes o els números d’un escrit per tal d’entendre que hi diu». D’aquesta definició que podem trobar al diccionari català DIDAC, podem deduir que, en la lectura, a part de descodificar els signes, el més important és comprendre allò que es llegeix.

Llegir facilita l’adquisició de llenguatge, permet participar de la cultura, fa persones més lliures, facilita l’accés al coneixement i fa que el pensament sigui més precís. Per això, quantes vegades hem sentit dir com n’és d’important la lectura!

Malgrat tot, les estadístiques ens diuen que llegim poc.

Però, com es pot despertar el gust per la lectura? Si això fos cosa fàcil no hi hauria tants escrits i llibres per intentar donar resposta a la pregunta. Ara bé, el que sabem segur és que la influència de la família és decisiva per incentivar la lectura als infants, de fet, és molt important que vegin que els adults també llegeixen i ho agafin d’exemple. Segons David Duran, coordinador del Grup de Recerca sobre Aprenentatges entre Iguals (GRAI) «el 65% dels infants gaudeixen de la lectura quan els seus pares també ho fan».

A l’inici de l’etapa lectora dels nens i nenes, va bé llegir amb ells algunes parts del text ja que la seva lectura encara és lenta i dificultosa. D’aquesta manera, l’estona de llegir serà més amena i els motivarà més. A mesura que l’infant guanyi confiança llegirà més autònomament.

Una bona pràctica lectora és acostumar als petits a llegir unes pàgines cada nit. L’habitació amb la llum tènue, tots dos asseguts al llit (pare o mare i fill). Silenci... ”Hi havia una vegada...” hauria de ser una imatge habitual en les llars dels nens i nenes petits. L’experiència d’explicar contes als fills és molt gratificant. Potencia la imaginació i la creativitat, obliga a estar atents i en silenci, millora el vocabulari i la memòria... Crear aquesta rutina a l’hora d’anar a dormir ajuda a la relaxació i a descansar bé, ben al contrari de les pantalles que generen estimulació. Aquest costum els motivarà i serà un moment compartit bonic i de qualitat.

Un aspecte molt important és escollir llibres adequats per a l’edat de cada infant: l’ha de comprendre i ha d’enganxar-lo. Per això, cal buscar llibres relacionats amb els seus gustos i aficions.

En cap cas l’infant ha de percebre aquesta lectura com una obligació i com a adults hem de distingir entre la lectura de plaer i la lectura escolar. En la lectura de plaer, l’infant es pot equivocar i pot interpretar malament el sentit d’allò que es diu, perquè ell mateix se n’adonarà i s’autocorregirà.

I, quin és el millor moment per començar a llegir? Sempre és un bon moment per llegir-los un conte!

Alguns estudis defensen que a partir dels 8 mesos de vida, els nadons ja han desenvolupat la capacitat d’atenció compartida.

A l’escola introduïm un seguit d’activitats per fer amb els nens i així poder incentivar el gust per la lectura. Des dels més petits fins als més grans sempre trobem algun moment per portar-ho a terme: jocs de falda, contes il•lustrats, maletes viatgeres que surten de la nostra petita gran biblioteca, intercanvi de llibres, activitats que fem conjuntes amb avis, lectura entre padrins i fillols, presència d’autors dins les aules per acostar-nos més en el món del llibre, les lectures en veu alta...

Ajudar als nens a gaudir de la lectura és una de les coses més importants que es pot fer per ells, per això, val la pena la inversió de temps i energia: una societat lectora és una societat culta.

“Per volar, els ocells tenen ales i els nens tenen llibres” Jaume Centelles.

Gemma Parera
Isabel Fernández
Miquel Padrós

10 abril 2018

Dilluns al matí ens vam trobar tots a la pista de l’escola per rebre una visita inesperada.

 

Tot eren nervis perquè estàvem a punt de començar una setmana molt especial plena de sorpreses quan, de sobte, el mag MAT va aparèixer acompanyat del seu inseparable barret que parla.

 

Ens van explicar que havien viatjat des del país de la Màgia i les Matemàtiques i que en aterrar, van perdre els seus globus per volar.

 

Estaven preocupats i ens van demanar que els ajudéssim. Evidentment nosaltres vam acceptar el repte i durant tota la setmana resoldrem molts enigmes matemàtics i màgics per tal de tornar a reunir els globus i fer que el mag MAT pugui tornar al seu país.

 

La setmana ja ha començat i tots ens hem construït una maleta i una vareta màgica per poder fer totes les activitats que són moltes i molt variades: Enigmes i jocs numèrics, Il·lusions òptiques, Harry Potter’s World, Scape Room, Taulell de Màgia, Música Matemàtica, Contes i Números, Experimentem amb daus, Mates i Educació Física...

 

Us desitgem a tots MOLT BONA SETMANA MÀGICA i MATEMÀTICA!

CLIQUEU AQUÍ PER MIRAR LES FOTOGRAFIES

Mowarts

23 Març 2018

Aquest divendres Akeles i Toomais ens hem desplaçat en tren a gaudir del matí junts.

20 Març 2018

El dimarts 20 de març tots els nens i nenes de Patufets, Follets, Esquirols i Pinotxos hem anat al bosc de la Mallola a buscar els ous de Pasqua.

Estàs aquí:Escola Mowgli Blocs 2n Cicle ed. Infantil Follets

D’acord amb el que estableix la Llei 34/2002, de Serveis de la societat de la informació i el comerç electrònic, t’avisem que al navegar per aquest espai web acceptes expressament l’ús de cookies. Sobre la Propietat Legal i el Copyright